Tredje veckan i advent

Jag har varit lite frånvarande på sistone, det kan bero på att jag numera går hemma och inte jobbar. Jag bakar istället hela dagarna och funderar över vars livet ska ta mig. Kristoffer var från början väldigt glad över bakandet men till slut tyckte han att nu kan det väl räcka? Då bestämde jag mig för att baka julgodis, choklad med rispuffar, så nu får jag baka igen.

Tyson är väldigt glad över att ha mig hemma hela dagarna... trodde jag. Han ligger faktiskt bara och sover hela dagarna. Börjar sträcka på sig vid tre och klockan fyra då är han på benen. Jag har klivit upp sju nästan varje morgon för att se julkalendern och han dumförklarar mig så otroligt varje morgon.

Förra helgen var vi hos mamma i Umeå och julhandlade hela helgen. Min ena brorson var också där så vi fick gå på julmarknaden och lite sånt också. Jag är nästan klar med alla julklappar också, hade tomtepyssel här igårkväll och slog in några stycken. Bara kvar till mina brorsöner men det skulle syster fixa imorgon tror jag.
Bilen har ju fått fnatt så på vägen dit hade man inte kunnat tro att det var vinter i våran audi. Vi stannade och fyllde på med vatten och isglass i Vännäs, säkert 35 grader i bilen. Ju kallare det är ute ju varmare är det inne. 

Alla gör om köket runt omkring mig, både Therese och pappa och Eva håller på för fullt och jag blir så sugen! Men vi fick den gamla fläkten från Gunnarn så nu ska vi få en fläkt iaf. Det känns så bra, men vi ska bygga en kryddhylla först, den gamla hade gått sönder när den blev tagen ner. Lite kul med den gamla fläkten, det är min farmor som har stått och lagat mat under den en gång i tiden så det är lite känsla bakom den. Tänk vad många jular hon har stått och stekt prinskorv där.
På tal om prinskorv har jag hittat min favoriträtt för veckorna framöver, förra året var det tomtegröt och i år är det prinskorv och potatis. Jag kan äta hur mycket som helst av det. Med smör i potatisen så man får mosa den. Åh vad gott.

Vi såg världens sämsta film i helgen också. Trailern var så bra på den så jag har längtat efter att få se den i flera veckor. Fighting heter den och se den aldrig. Så mycket otroligt dålig.

Nej nu ska jag spela lite tv-spel och sen ska jag baka chokladpuffgodis. Det blir otroligt långtråkigt i längden att gå hemma. Jag gör då som Joey i Vänner... lite  i taget.





Kommentarer
Postat av: Cecilia

Äntligen lite uppdatering. Det är dock skönt att man inte har tid för datorn riktigt då man är hemma :) Man tar för sig så mycket annat som är mer viktigt :)

2009-12-15 @ 19:02:52
URL: http://gabriellaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va härligt att laga mat under mormors gamla fläkt kram Mia

2009-12-18 @ 21:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0