Vackert ute

Från morgonens tur.




Jag är tillbaka... Har hunnit med en hel del sen sist... bl.a. julafton uppe hos mormor, hotellet på juldagen och sen julhelgen i Fianberg. Efter det blev det lite jobb och sen nyår i Klimpfjäll med grabbarna, hem och sjunga Lips hela natten och vidare på jobb helgen igen.
Januari var lugn... hann jobba en hel del och sen har jag mest tagit det lugnt. Åkte på en förkylning efter jul och den har suttit i tills nu...
Har hunnit med årets första pimpeldag, fast jag fick inte pimpla något då det var så mycket vatten på sjön och jag hade sämre skor på mig... men nästa gång. Jag fick äta mackor och grilla korv iaf. och varm choklad så klart.

Idag försökte jag ta med mig Tyson ut på en skidtur men jag var lite för snabb ut, skulle ha väntat en timma så solen fått värma lite för han frös så han vägrade. Jag fick fara ut själv istället men det är inge roligt att fara ut utan honom. Ska ta med honom på en sparktur istället... nu har det blivit lite varmare. Det är kanonväder ute! Jag älskar det!

Jag försökte baka semlor igår... var så otroligt sugen på det... Men det blev kanelbullar istället. Jag råkade läsa lite fel. Men nu har jag ju frysen full av dom iaf. Ska ge mig på semlorna idag igen. Men det är lite snålt om tid... hur gick det till? Jag är arbetslös och går mest bara hemma men ändå har jag fullt upp? Måste iväg till jobbet (extrajobb) och fylla i lite papper också ska jag hämta Kristoffer klockan fyra. Det tar nog lite tid att fylla i papperen så jag måste fara tre och innan det ska jag hinna ut med sparken och sen vill jag hinna duscha och så måste jag diska och göra upp en eld... det ger mig en och en halv timme till bakning och det hinner jag inte! Jag är otroligt långsam på att baka... det lyckas aldrig med jästen speciellt bra...

Nej nu ska jag ge mig på diskhögen och sen ska jag ut och sparka.


Kommentarer
Postat av: Syster

Hur lyckades du göra bullar istället för semlor älskade syster?:)

2010-02-11 @ 16:50:36
Postat av: Anonym

det undrar jag oxå

Kram från faster Ann-Katrin

2010-02-12 @ 21:53:12
Postat av: Hanna

Jag var lite snabb med att börja med vetedegen innan jag hade läst klart receptet på semlorna så sen såg jag att jag skulle ha gjort lite ändringar... =) Men nu har jag ju frysen full med bullar!

2010-02-15 @ 11:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0